اتریش کشوری پیشرفته و توسعه یافته در قلب اروپای سبز می باشد که یکی از برترین مقاصد در باب مهاجرت به اتحادیه اروپا و حوزه شنگن می باشد که سالانه مورد استقبال افراد زیادی از سراسر دنیا نیز قرار گرفته است. سیستم آموزشی رایگان، امنیت اجتماعی بالا و نرخ بیکاری پایین به میزان 5.0% از جمله عواملی هستند که در باب مهاجرت به اتریش حائز اهمیت می باشد.

شرایط ایده آل تحصیل در این کشور شامل اخذ پذیرش بدون داشتن مدرک زبان و عدم محدویت سنی برای اشخاص متقاضی از عواملی هستند که باعث دوچندانی جذابیت ویزای تحصیلی اتریش برای اشخاص متقاضی نیز شده است که از شرایط سخت و دشوار مختص به خود برخودار است. مهاجرت از طریق تحصیل در اتریش از جمله امن ترین و مطمئن ترین طرق اخذ اقامت اتریش محسوب می گردد که با پرداخت حداقل شهریه ثبت نام به میزان 350 الی 750 یورو برای هر ترم صورت می گیرد. اخذ ویزای کاری و سرمایه گذاری از سایر موارد حائز اهمیت در باب مهاجرت به اتریش می باشد که از یک سیستم کاملا رقابتی و امتیاز بندی نیز برخودار می باشد.

آگاهی از هزینه زندگی در اتریش از سایر موضوعات حائز اهمیت در باب زندگی در این کشور ثروتمند و غنی می باشد. شهر وین از لحاظ سطح کیفیتی زندگی در جهان به عنوان بهترین شهر دنیا شناخته شده است. هزینه زندگی در این کشور در قیاس با شهرهای زورنیخ و کپنهاگ از هزینه های پائین تری نیز برخوردار می باشد. در مجموع هزینه های زندگی در کشور اتریش به میزان 950 الی 1200یورو در ماه می باشد. در مجموع می توان گفت که رقابت برای مهاجرت به اتریش بسیار تنگاتنگ می باشد که توصیه می گردد قبل از هرگونه اقدامی در این باب شرایط خود را توسط موسسه سفیران سروش سعادت نیز بررسی کنید.